Göteborg

Förra veckan bokade jag och älsklingen en resa till Göteborg.

Vi åkte klockan 9 igår morrse. Jag trodde att ajg skulle sova hela bilresan dit, men sov inte en sekund faktiskt! Vi stannade i Brålanda och käka frukost, sen fortsatte vi mot Götteborg.
Vi var framme på hotellet vid 11, fast incheckningen var egentligen klockan 3. Så vi fick ett annat rum en det vi hade bokat. Vi skulle egentligen bo på 18:e våningen, men vi fick istället ett rum på 22:a våningen, den nästa högst upp, så gissa om det var låångt ner till marken! Eftersom vi bodde på Gothia så hade vi ju jordens utsikt över Liseberg, och det är ju så fint där med alla ljus dom har nu vid jul. Så vi passade på att ta några kort från fönstret.

Men iallafall vi var kvar på hotell rummet till klockan halv 2 och vilade upp oss inför shoppingrundan vi skulle ta på mellandagsrean. Vi tog taxi in till själva stan eftersom det inte är lätt att få parkerinsplats.
Skulle inte vilja vara taxi chafför där nere. Herregud vilken trafik säger jag bara, och människorna springer bara kors och tvärs över gatorna! haha, och vi klagar på trafiken här!

Menmen, vi började med att gå in på NK och titta lite granna, men det var inte lätt att se något där inne. Så himla mycket folk så jag trodde jag skulle smälla av! Så vi gick till nån pub där inne och tog en cider och öl för att slappna av lite. Efter det gick vi runt lite och tittade. Jag hittade ingenting i min smak där inne, men älsklingen hittade ett par asfina skor! Svarta Qucksilver med lite blankt på. Tog honom undefär 10 minuter innan han gjorde sitt första inköp!

Efter det drog vi vidare och käka lite, det blev det traditionella Mc´donalds sopm alltid funkar!

Efter det gick vi vidare till Nordstan.
Och vi tyckte att det var mycket folk på NK, men inne i Nordstan var det hemskt mycket människor! Så jag ångrade att jag gick och klagade på NK, för Nordstan var 10 gånger värre. Visserligen finns det mer roliga och framförallt billigare butiker där, men hade ingen lust att gå in på vissa affärer. För ville inte trängas med 10 000 andra bara för att titta OM jag skulle hitta något som var värt att köa i 20 minuter för!
Jag hade bestämt mej för att inte åkte tillbaka till karlstad utan att ha köpt en klänning och nya  underkläder. Så vi gick runt där inne i folkmassan och letade efter något som passa lilla kräsna mej.. Och nästan precis när jag täntke att det inte fanns nånting jag ville ha, så hittade min lilla älskling en jättefin tröja/klänning för 300:- inne i en butik vi redan hade vart inne i en gång innan.
Sen gick vi till HM, som jag VET har fina underkläder. Och där hittade jag 3 par trosor.
1 par svarta hipsters med röd spets och 2 par string. Ett par röda med typ diamanter därbak och ett par vanliga svart-röda. Och tur som jag hade så var det visst rea på dom, så alla kostade bara 29:90.- st.

Så efter mååånga om och men, och två kroppar med riktigt ömma fötter och sega huvuden så kunde vi åka tillbaka till hotellet, för nu hade Lilla Linda hittat det som höll oss kvar på shoppingrundan.

När vi var tillbaka på hotellet tog vi det bara lugnt och käkade god mat, tittade på tv, solade och myste.

Imorse råkade vi försova oss en timma, vi skulle egentligen gå upp klockan 8, men det blev 9 istället.
och då gick vi upp och käkade frukost på 23:e våningen - den allra högst upp - jättegod frukost var det!
Sen  gick vi till rummet och packade ihop våra grejer för att åka.
När vi satte oss i bilen var jag inte alls trött, men direkt när vi kom utanför Götebord så somnade jag.
Och sov hela vägen till karlstad - det var vääääldigt skönt.



Den var nog den mysigaste och underbaraste kvällen jag varit med om, och den kunde inte blivit bättre.
För ingen annan person hade gjort resan bättre en min otroligt underbara, söta & mysiga pojkvän.


Den 1 januari har vi varit tillsamans i 4 månader. Men vi har endå hunnit med så mycket tillsamans!
Älskling; du har ett hjärta av renaste guld och du är det allra vackraste som finns - jag älskar dej!

Kommentarer

Har du något att säga?:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du e-post?: (visas inte)

Har du egen blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0