Märkeskläder till barn?

Satt och tittade på I huvudet på Gynning förut. Och jag måste bara lägga till att jag tycker att hon är en sån skön person! För hon skiter i vad andra tycker & kör sitt eget race och det är så otroligt häftigt av henne tycker jag!

Men det var inte det jag tänkte skriva om, utan det var om en viss grej som var med i programmet. Ni som såg programmet kan ju inte ha missat när hon var inne och skulle handla käder till lilla Sigge. Alltså barnkläder som kostar hälften va mitt studiebidrag, vad är det nödvändigt för!? Jag minns inte riktigt men har för mig att en mössa kostade 700:- ochså var det nånting annat som kostade 500:- - helt sjukt tycker jag!

Varför ska man ha märkeskäder till små barn?
Det är ju inte direkt så att en unge på 2 år grinar för att han inte får ett par skor för över 1000-lappen eller en Burberry jacka, det skiter ju han/hon helt fullständigt i. Det är ju föräldrarna som vill gå runt och visa upp att dom har pengar! Och enligt mig är det fel att visa upp det genom att sätta massa märkeskläder på en liten unge!.

För jag menar stor idé att köpa en massa dyra kläder till en unge som kan använda dom i högst 1 år, och under det året lär ungen knappast hålla kläderna rena och fina! Så varför inte köpa lite billigare och mycket bekvämare kläder åt en liten unge som ska kunna röra sig fritt och kunna leka som alla andra små barn?

Kommentarer

Har du något att säga?:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du e-post?: (visas inte)

Har du egen blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0