Nyårslöften

Egentligen är nyårslöften till för att brytas. För man säger ju ofta att man ska sluta/börja med saker som man gör regelbundet. Så allting handlar ju om att bryta en vana eller göra ett nytt mönster i vardagslivet. Så egentligen förstår jag inte varför man ens säger att man ska ha ett nyårslöfte..

Men i år bestämde jag mej för att ha ett enda nyårslöfte och det tänker jag inte bryta, och det är att ha 100% närvaro varje månad i skolan (ingen ogiltig frånvaro). Jag tänkte att eftersom jag bara har ett enda nyårslöfte så borde jag kunna klara det.
Får se hur det går!
Jag har alltid brytit mina nyårslöfte, fast då har det typ vart att "sluta bita på naglarna, inte käka godis".. Såna saker! Och sjävklart har jag inte klarat att hålla dom. Eller jo egentligen för jag biter ju inte på naglarna nu! Så det kan man säga att jag har klarat. Men det där med godis är egentligen helt onödigt att ens försöka att klara, för jag vet att hur mycket jag en försöker så klarar jag det inte. För jag verkligen älskar godis!



Nån som har några roliga/ovanliga nyårslöften?

Kommentarer

Har du något att säga?:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du e-post?: (visas inte)

Har du egen blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0