otroligt fjantigt

Var inne och läste på en annan blogg, (som säkert dom flesta känner till)
och såg hennes inlägg "10 bra saker med att sova själv". Hennes lista var såhär:

1. Man kan bre ut sig hur mycket som helst.
2. Man får lov att ta allt täcke utan tjafs, eller att personen brevid smådrar försiktigt täcket åt sitt håll. Som man tillslut vaknar av!
3. Man kan få sova i fula utslitna plagg, men som är såå sköna.
4. Man får läsa hur länge man vill innan man somnar.
5. Man får vakna upp med en hemsk andedräkt utan att springa ut till badrummet det första man gör och klunka i sig listerin
6. Man slipper oroa sig om vad man säger i sömnen, oftast babblar jag på om något pinsamt. Sådant som jag inte vågar säga till personen... Så jag vet aldrig om han vaknar upp glad eller väldigt arg..
7. Man slipper oroa sig om man snarkar.
8. Man får ligga på sitt cp-sov-sätt eller i en skön fosterställning. Jag gör alltid ett försök till att somna snyggt, hur det nu går till.
9. Man kan springa upp och dricka vatten utan att väcka.
10. Man slipper raka benen.


Och alla dom här punkterna är så otroligt fjantiga tycker jag!
Jag menar sover man brevid nån som står en nära så skiter den personen i
om man brer ut sig.
Och jag vet att Kristoffer aldrig skulle kommentera vilka kläder jag hade på mig,
vi ska ju sova vem bryr sig!
Sen är det bara roligt om den man sover brevid pratar i sömnen, det tycker nog alla!
Spela roll om man snarkar?! Är det en bra vän eller pojkvän bryr den sig inte.
Finns det verkligen konstiga sätt att sova på? Huvudsaken är väl att man ligger skönt!
Det där med att raka benen kanske stämmer lite granna, men jag tycker att det är hemskt oavsett om jag sover ensam eller brevid någon - MEN vad gör det om 100 år?

Kommentarer

Har du något att säga?:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du e-post?: (visas inte)

Har du egen blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0