underbaraste tiden?

Igår satt jag och tittade på Grey´s anatomy och hela programmet började med att hon Grey pratade om ansvar. Och samma sak satt jag och Kristoffer och pratade om förut när vi åkte från Grums. Att när man var liten fanns det så mycket saker som ens föräldrar gjorde som man egentligen inte ätnkte på, men som hörde tills deras vardag. Som t.ex att handla mat m.m till hela familjen, jobba varje dag, betala hyra och telefonräkningar och massa andra saker som man aldrig la märke till själv. Men nu när man har blivit lite äldre så hänger man med mer i det där och förstår att livet inte bara handlar om att ha kul, det är så mycket annats man ska göra ochså. Inte bara för ens egen skull, utan för andras ochså.

Och jag vet att när alla tjejer var små så ville man vara vuxen, och vara en liten "mamma". Man hade dockor som man lekte var ens barn, man hade låtsas kök som man gjorde mat i, man ville hjälpa mamma att städa, diska och laga mat.

Men när man blev lite äldre så var det inte lika kul längre, då ville man inte hjälpa till med nånting, då kom alltid vännerna och utelivet i första hand. Och det tycker jag är naturligt, för det hör ju till ungdomen!
Och det är viktigt tycker jag att man tar vara på ungdomen och lever livet. Fast då menar jag ju inte bara att skita i allting och bara bry sig om sig själv, utan att man verkligen har kul!


Jag tycker att det är så otroligt fjantigt när man är 17-18 år, men försöker att vara så himla mycket äldre!
Varför inte ta vara på den tiden när man (oftast) fortfarande bor hemma hos mamma och pappa och får perngar av dom när det behövs, inte behöver betala några hyror, köpa egen mat, städa hela lägenheten, diska, tvätta & allt det där!
Det måste väl egentligen vara den bästa & underbaraste tiden man har!?
Det är säkert jätteroligt i bölrjan när man har egen lägenhet, men man tröttnar nog ganska fort på det där?!

Kommentarer

Har du något att säga?:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du e-post?: (visas inte)

Har du egen blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0