Alviska namn, hjälp?!

Det är många som skriver vad deras namn är på Alviska, så jag var bara tvungen att kolla vad mitt namn var. Vet inte om jag hittade rätt, men det stog iallaflal såhär


LINDA (f.) - possibly 'pretty' (see ALINDA); Linda would be good or Linde

Så jag kollade upp Alinda ochså

ALINDA (f.) - Old Ger. 'noble + soft'; ar- "noble"; for "soft" we have musse from the very late course, however, the early source Qenya Lexicon lists a word linda (cf. Old Ger. lind "soft, tender"!) "gentle, kind, soft", thus Allinde or Allinda (rl assimilates to ll) or even Alinda would be possible!


Jag fattade inte riktigt vad det stog, nån annan som kan hjälpa mej & översätta den här texten?


Kommentarer

Har du något att säga?:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Har du e-post?: (visas inte)

Har du egen blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0